• Welkom op het officiële Project Middle-Earth Forum
  • Lees alsjeblieft eerst de regels voordat je iets post!
  • De OPEN BETA begint op 1 december
Welkom, gast. Aanmelden Registreren

Project Middle-Earth stopt - Officiële aankondiging
Sad 
[Afbeelding: 23k8049.png]
Onderaan het bericht staat een samenvatting voor als je geen zin hebt om lang te lezen.

Beste Project Middle-Earth kijkers en spelers,

Het is met spijt dat ik moet mededelen dat Project Middle-Earth stopt, in ieder geval in het huidige formaat.

Sinds de launch van de BETA op 1 december 2016 is er elke dag hard gewerkt om nieuwe content toe te voegen aan Project Middle-Earth. Zo kwamen er nieuwe raids, quests en andere systemen bij. Deze nieuwe content werd altijd goed ontvangen door de spelers, maar na een tijdje verdween de interesse en werd het te herhalend.

De voorwaarde van een BETA is dat er nog aan content gewerkt wordt, maar het is voor mij en de rest van het team vrijwel onmogelijk om snel genoeg nieuwe content toe te voegen. Hierdoor raakte de server steeds in pieken en dalen, waardoor er soms wel 25 spelers online waren, maar ook soms helemaal niemand.

Hier komt ook bij dat ik moet toegeven dat het Kingdom project van DusDavidGames een grote concurrent is. Dit merkte ik vooral aan hoe actief de andere YouTubers waren op de server. Deze kiezen natuurlijk voor de video's die de meeste weergaven genereren, en daar geef ik ze ook groot gelijk in.

Hierdoor werd het project een grote last op mijn schouders, aangezien ik de enige was die het nog 'promootte' als het ware.

Ook heb ik sinds vorige week een full-time baan gekregen. Ik ben heel dankbaar voor die kans, maar hierdoor werd mijn tijd voor PME steeds minder. Hier kwam dus ook bij kijken dat ik de enige actieve YouTuber op de server was en ik simpelweg niet genoeg tijd had om én promotie te maken én te werken aan nieuwe content voor de server.

Ik weet zeker dat het concept van Project Middle-Earth echt goed is, maar de uitwerking ervan werkt op deze manier gewoon niet. Het is momenteel niet het project wat ik voor ogen had.

Wat nu?

Project Middle-Earth stopt dus zoals het nu is: invite-only en afhankelijk van een YouTube kanaal.

Ik heb natuurlijk al na lopen denken over een eventuele toekomst van het project. Dit zou het volgende kunnen inhouden:
  • De server wordt open voor iedereen of  er is mogelijkheid om een plek op de whitelist te kopen
  • De server werkt in korte sprints, dit wil zeggen:
  • - Elke 1-2 maanden sluit de server en wordt alles gereset
  • - Het gebied met de meeste punten op het einde wint
  • - ^ Punten zijn te verkrijgen door zoveel mogelijk gebied over te nemen (te zien op de website), dit kan door middel van allerlei events die automatisch plaats vinden.
  • - Na een periode van 2-3 weken gaat de server weer open, klaar om te beslissen wie de volgende overheerser wordt
Maar goed, dit zijn nog maar magere ideeën waarvan ik echt niet kan beloven dat het ooit gaat gebeuren.

En je YouTube kanaal?

Daar ben ik van plan het Lord of the Rings thema een beetje los te laten, maar nog wel het middeleeuwse aan te houden. Ik wil graag games spelen die onder dat genre vallen en leuk zijn om te kijken, en eigenlijk valt Minecraft hier niet echt onder.

Ik weet zeker dat hier nog wel publiek voor is, en hey, nu kunnen jullie nooit meer zeggen dat ik het voor het geld doe Wink.

Bedankt.

Ik wil alle spelers en kijkers van Project Middle-Earth echt heel erg bedanken voor de leuke tijden die we samen gehad hebben. We hebben met z'n allen een fantastische wereld gecreëerd waar nog steeds veel potentie in zit. De bouwers zijn stuk voor stuk allemaal enorm getalenteerd en daar mogen ze trots op zijn.

Bedankt, echt waar. Ik hoop dat ik ooit weer met een bericht kan komen dat Project Middle-Earth terug komt, maar momenteel zit het er helaas niet in.

Ik zie jullie allemaal binnenkort erg graag weer terug op mijn YouTube kanaal.
Peace out. <3

[Afbeelding: c460506bd4888518c11a247caf293a4f.png]

Samenvatting:

Project Middle-Earth stopt. De redenen hiervoor zijn is dat ik door mijn full-time baan het niet bij kan houden om steeds nieuwe content te maken en de server te blijven promoten.

Misschien komt het ooit nog terug in een ander jasje, maar dat kan ik nu echt niet garanderen.
Op mijn YouTube kanaal wil ik het Lord of the Rings thema een beetje los proberen te laten, maar wel het middeleeuwse erin houden. Binnenkort een video met meer informatie of de start van een nieuwe serie.

Ik ben enorm dankbaar voor alle support van de kijkers en het harde werk van de bouwers, zonder hun was het project sowieso niks geworden.
Hopelijk kan ik in de toekomst weer een bericht maken dat het project terug komt, maar reken hier alsjeblieft niet  op.
[Afbeelding: 2qvxy7m.jpg]

Reply
Ik vind dit echt enorm jammer. Hopelijk komt het ooit nog terug. Ik ben heel blij dat ik bepaalde mensen heb leren kennen en daarmee samen PME great hebben kunnen maken. Veel succes met je baan en hopelijk tot ooit nog op PME! Thanks Damian voor de awesome tijd en thanks: Swen, Niels, de thomassen, stijn en natuurlijk alle andere mensen op PME!
What are you tolkien about?

Reply
Na een lange tijd pauze te hebben genomen, ivm met privé redenen (dit is in de community van PME bekend) heb ik het nu minder druk, of naja, heb ik de knoop doorgehakt om weer te gaan spelen. Mijn tijd die ik heb besteedt op PME waren mooie tijden. Veel deaths, bugs waardoor ik mijn items behoudde. (of naja, bugs? plugin features die er niet zouden moeten zijn).

Ik heb ook een aantal mensen leren kennen via PME en kijk uit naar de nieuw video's op YouTube.

Verder wens ik Damian al het geluk wat maar op kan met je full-time baan. Het is jammer om te horen, dat PME stopt, maar aan de ene kant goed om te horen dat jij een full-time baan hebt en ik me niet zorgen hoef te maken over mijn inactiviteit. (dat laatste was een grap)

-Ithladohr

Reply
(23-02-2017, 08:43 PM)guusm15 schreef: Ik vind dit echt enorm jammer. Hopelijk komt het ooit nog terug. Ik ben heel blij dat ik bepaalde mensen heb leren kennen en daarmee samen PME great hebben kunnen maken. Veel succes met je baan en hopelijk tot ooit nog op PME! Thanks Damian voor de awesome tijd en thanks: Swen, Niels, de thomassen, stijn en natuurlijk alle andere mensen op PME!

Guus je bent echt een enorme fag.
Swen Baggins

Reply
RIP Sad Het was n leuke tijd. Hoop echt dat het nog terug komt. Waar zou je een idee kunnen achterlaten? Want wij als Angmar hebben misschien al n plan (De spelers van Angmar dan).

Reply
(23-02-2017, 10:11 PM)SwenJwz schreef:
(23-02-2017, 08:43 PM)guusm15 schreef: Ik vind dit echt enorm jammer. Hopelijk komt het ooit nog terug. Ik ben heel blij dat ik bepaalde mensen heb leren kennen en daarmee samen PME great hebben kunnen maken. Veel succes met je baan en hopelijk tot ooit nog op PME! Thanks Damian voor de awesome tijd en thanks: Swen, Niels, de thomassen, stijn en natuurlijk alle andere mensen op PME!

Guus je bent echt een enorme fag.

Dit dus...
Maar het is idd jammer want het idee was heel goed maar de server liep al niet heel lekker meer. Veel succes met je baan Damian!
[Afbeelding: sauron_signature_by_axel3200-d4j10jq.png]

Reply
Even nog een toevoeging aan mijn eerdere comment:

Through shadow.. through the edge of night..
Untill the stars are all alight..
Mist and shadow..
Cloud & shade..

All must fade..
Aaalll must fade..

Alles wat komt dat gaat van tijd tot tijd. -Ithladohr Wink

Reply
Damn dit is ineens een klap... Nouja het was leuk om toch eens de 'feeling' van PME te beleven. Kga het wel missen... Veel Succes met je baan en ik kijk uit naar de nieuwe videos! ~It Was An Honor To Have You As My King, Damian~
-One does not simply walk into mordor-

-Boromir

Reply
Wow dat is echt een klap in mijn gezicht dat ik dit hoor echt jammer dat het stopt het was zo'n leuk project en iedereen was er hyped voor maarja er kan natuurlijk iets tussen komen alsnog ik hoop dat je aankondigd dat de server weer op pen gaar

Open gaat*

Reply
Kunnen jullie dan misschien de map downloadbaar op Planet minecraft zetten ?

Reply

Ga naar locatie:

Browsing: 1 gast(en)